Bu sayfada üniversitemizin;
- Uzaktan Eğitim Misyon, Vizyon, Stratejik Amaç ve Hedefleri
- Uzaktan Eğitim Kalite Güvence Sistemi, Eğitim-Öğretim, Araştırma-Geliştirme, Toplumsal Katkı ve Yönetim Sistemi Politikaları
- Uzaktan Eğitim Performans Göstergeleri
sunulmaktadır.
1. Uzaktan Eğitim Misyon, Vizyon, Stratejik Amaç ve Hedefler
Misyon
Çankırı Karatekin Üniversitesi olarak mevcut ve mezun öğrencilerimizin yanı sıra bütün paydaşlarımızın yaşam boyu öğrenme sürecini güçlü teknolojik alt yapımızla sürekli kılmak.
Vizyon
Ulusal düzeyde iç ve dış paydaşlarına yaşam boyu öğrenme sürecini en etkin biçimde veren bir yükseköğretim kurumu olmak.
Çankırı Karatekin Üniversitesi Uzaktan Eğitim-Öğretim Stratejisi
İç ve dış paydaşlarımız öncelikli olmak üzere her bir bireyin yaşam boyu öğrenme sürecini kolaylaştırmak ve geliştirmektir.
Stratejik Amaçlar
- Sürekli kalite geliştirme odaklı eğitim-öğretim faaliyetlerinde bulunmak
- Özel sektör işletmelerinin kalite düzeylerini artırmak için araştırma projelerine teknolojik altyapımızla destek olmak
- Toplumun sorunlarına çözüm olmak için tüm toplum bireylerine kaliteli bir yaşam boyu öğrenme olanağı sunmak
- Kurumun dijital yetkinlikleri bağlamında güçlü bir dijital yönetim sistemi oluşturmak
Hedefler
- Gelecek 4 yıl içerisinde dijital yetkinliği güçlü olan bireyler yetiştirmek
- 1 yıl içerisinde bütün öğretim ortamlarını uzaktan eğitime uygun hale getirmek
- 2020 yılından itibaren Özel sektör işletmelerine teknoloji transfer ofisi ve teknokent çatısı altında kalitelerini geliştirme olanağı sunmak
- Gelecek 1 yıl ve sonrasında toplumun her kesiminin bilgiye erişimini kolaylaştırmak
- 1 yıl içerisinde dijital dönüşümünü tamamlamış bir kurum olmak
2. Uzaktan Eğitim Kalite Güvence Sistemi, Eğitim-Öğretim, Araştırma-Geliştirme, Toplumsal Katkı ve Yönetim Sistemi Politikaları
Uzaktan Kalite Güvencesi Politikası
- Uzaktan eğitim kalite güvencesi sistemine tüm paydaşlarımızın katılımını sağlamak
- Uzaktan eğitim-öğretimde nitelik, dijital yetkinlik ve öğrenci odaklı yaklaşım
- Uzaktan eğitimde araştırma ve geliştirme çabalarının ulusal/uluslararası gereksinim ve önceliklere göre kurumun dijital kabiliyetleriyle etkin bir şekilde yürütülmesi
- Dış paydaşlarımıza sürekli kalite geliştirme odaklı hizmet sunmak
- Yönetim Sisteminin kalitesi sürekli gelişen dijital bir niteliğe sahip olmasını sağlamak
Uzaktan Eğitim-Öğretim Politikası
- Yüzyüze-online öğretim Yükseköğretim Kalite Kurulunun (YÖKAK) yayınlanmış olduğu rehberlere uyum sağlamak
- Yüzyüze-online öğretim süreçleri hakkında çevrimiçi eğitim faaliyetleri düzenlemek
- Yüzyüze-online sürecinde bilgi güvenliğini sağlamak
- Yüzyüze-online öğretim için teknolojik altyapının geliştirilmesini sağlamak
- Öğretim ortamlarının (sınıf, derslik, laboratuvar vb.) yüzyüze-online öğretim modeline uygun altyapıyla desteklenmesini sağlamak
- Yüzyüze-online öğretim için eğitim materyallerinin geliştirilmesini sağlamak
- Yüzyüze-online öğretim için ölçme-değerlendirmenin çeşitlendirilmesini sağlamak
Uzaktan Eğitim Araştırma Geliştirme Politikası
- Kurumun dijital kabiliyetleri aracılığıyla yerel ve ulusal düzeyde tüm paydaşlara ekonomik ve teknolojik katkı sağlamak
- Kamu-Üniversite- Sanayi- işbirliği (KUSİ) çalışmalarını dijital olanaklarımız aracılığıyla kalite geliştirme odaklı yürütmek
- ÇAKÜ Teknokent ve Teknolojik Transfer Ofisi aracılığıyla öncelikli alanlarda faaliyet gösteren firmalara dijital ortamlar aracılığıyla yenilik, yaratıcılık ticarileştirme ve kalite geliştirme gibi konularda katkı sağlamak
Uzaktan Eğitim Toplumsal Katkı Politikası
- Yerel, ulusal ve uluslararası gelişimi sağlamak amacıyla politik, ekonomik, sosyo-kültürel ve teknolojik alanlarda bilimsel araştırma temelli olarak topluma yaşam boyu hizmet vermek
- Yaşam boyu eğitimi güçlü dijital ortamlarımız aracılığıyla sürekli kılmak
Uzaktan Eğitim Yönetim Sistemi Politikası
- İdari ve akademik süreçleri dijital sistemler aracılığıyla kalite odaklı yönetmek
3. Uzaktan Eğitim Performans Göstergeleri
Eğitim-Öğretim İçin Performans Göstergeleri
- Kalite kültürünü yaygınlaştırma amacıyla ilgili yılda kurum tarafından düzenlenen çevrimiçi (online) toplantı, çalıştay vb. sayısı
- Öğrencilerin kayıtlı oldukları programdan uzaktan eğitim memnuniyet oranı (%)
Araştırma Geliştirme İçin Performans Göstergeleri
- Akademik personelin katıldığı çevrimiçi uluslararası etkinlik sayısı/Öğretim elemanı sayısı
- Akademik personelin katıldığı ulusal etkinlik sayısı/Öğretim elemanı sayısı
- Teknopark firmalarına sunulan dijital eğitimlerin veya konferansların sayısı
- Teknoloji transfer ofisinden destek alan firmalara sunulan dijital eğitimlerin veya konferansların sayısı
Toplumsal Katkı İçin Performans Göstergeleri
- STK ve yerel yönetimlerle dijital mecralarda yapılan çevrimiçi etkinlik sayısı
- Topluma açık dijital mecralarda yapılan sosyokültürel toplantı sayısı
Yönetim Sistemi İçin Performans Göstergeleri
- Dijital olanaklar kapsamında verilen hizmet içi eğitim sayısı
- Öğrencilerin kurumun dijital mecralarından (Ubis, Çakü Mobil, Web Sitesi vb.) memnuniyet oranı
- Akademik Personelin kurumun dijital mecralarından (Ubis, Çakü Mobil, Web Sitesi vb.) memnuniyet oranı
- İdari Personelin kurumun dijital mecralarından (Ubis, Çakü Mobil, Web Sitesi vb.) memnuniyet oranı
Kanıt: 23.11.2020 tarihli senato kararı